הטלת סכינים למתחילים

logo wide

×
 x 

0
סל הקניות
0

הטלת סכינים למתחילים
הפלדה הקרירה נחה בין אצבעותיך בעוד אתה נועץ את מבטך במטרה הנמצאת במרחק של כארבעה מטרים. העולם מתמוסס כאשר אתה מקדיש את כל האנרגיה שלך לסכין ההטלה באורך שלושים הסנטימטרים הנעה לכיוון מטרה ברוחב עשרה סנטימטרים.

לא קיימים דברים רבים שיכולים להתעלות על רצף שתי השניות בהן אתה מטיל סכין לעבר מטרה, כיוון שההטלה דורשת ריכוז, אימון ויכולת. בעוד הטלת סכינים כתחביב או בתחרות עשויה להראות קשה, לא כל כך מסובך להתחיל.

אלו כל הדברים שתצטרך לדעת כדי להתחיל להטיל סכינים.

הטלת סכינים

מדוע כדאי לך ללמוד את אמנות הטלת הסכינים

בזמן שאתה קורא את המילים האלו, ייתכן כי אתה מתלבט בנוגע ללמידת הטלת הסכינים, במיוחד אם האנשים הנמצאים סביבך עשויים שלא להבין את העניין שלך בתחביב. ישנן ארבע סיבות שעשויות לשכנע אותך להרים את סכין ההטלה.

  1. הטלת סכינים היא חלק מההיסטוריה: אם אתה חובב סכינים, סביר להניח כי אתה חובב היסטוריה. המקורות של אמנות הטלת הסכינים נעוצים כבר בתקופה הפרה-היסטורית, והיא מלאה בהיסטוריה מעניינת, אותה אתה יכול להחיות מחדש בחצר האחורית שלך, באמצעות מטרה וכמה סכיני הטלה.  שבטים אפריקאים ואינדיאניים, וקל וחומר, גם לוחמים יפניים, השתמשו בסכיני הטלה ובמכשירים אחרים. המשך לקרוא בנוגע להיסטוריה של הטלת הסכינים.
  2. ניתן להפוך אותה לתחרותית: אם אתה רוצה רק לבלות בחצר האחורית שלך ולשחרר קיטור על ידי הטלת סכינים, אתה יכול, אך הטלת סכינים היא גם ספורט. ארגונים רבים, כגון ברית הטלת הסכינים האמריקאית (American Knife Throwing Alliance), מקיימים תחרויות מקומיות ברחבי המדינה, המציבות את מטילי הסכינים הטובים ביותר אחד נגד השני. אם אתה זקוק למעט תחרות שתתן לך מוטיבציה להצליח, תוכל למצוא אותה בספורט הטלת הסכינים.
  3. הטלת סכינים כאמצעי בידור: אולי זה ברור, אבל הטלת סכינים לא חייבת להיות מלחיצה. היא עשויה להוות תחביב מהנה ומרגיע, המתאים למישהו שנהנה לשחק ביליארד או לזרוק חצים. במקום לבזבז כסף על יציאות או לחפש בידור זמני, מערכת טובה של סכיני הטלה ומטרה יכולים לספק שעות ארוכות של בידור.
  4. הטלת סכינים יכולה להיות חברתית מאוד: כשאתה רוצה להרגע קצת בחברת עצמך, הטלת הסכינים יכולה להתאים, אך היא מהווה גם דרך נהדרת להתחבר וליצור חברים חדשים. אתה יכול להצטרף לתחרויות או לקיים התכנסויות בלתי רשמיות בחצר האחורית שלך. אם זה לא מה שאתה מחפש, תוכל להזמין את החברים שלך וללמד אותם כיצד להטיל סכינים.

סוגים בסיסיים של סכיני הטלה

לפני שנעבור לחלק ההדרכתי של המאמר, חשוב לבחון את הסוגים השונים של סכיני ההטלה. למעשה, ישנם כלי הטלה אחרים, כמו הטומהוק והשוריקן, אבל תוכל ללמוד על אלו כאשר תתקדם בתחום. אלו הם שלושת הסוגים הבסיסיים של סכיני ההטלה:

  1. סכין הטלה כבדת-להב: שמות הסוגים די מסבירים את עצמם. סכין הטלה כבדת-ידית היא סכין שמשקל הלהב שלה רב ממשקל הידית. אף כי הן עשויות להיות מבלבלות בתחילה, אתה רוצה להטיל, קודם כל, את הקצה הכבד ביותר של הסכין, ולכן כאשר תטיל אותה, תתפוס את ידית הסכין. יש הטוענים כי כבדות-להב הן הסכינים האידיאליות עבור מתחילים, כיוון שקל יותר ללמוד כיצד להטיל אותן, מאשר ללמוד את טכניקת הפטיש.
  2. סכין הטלה כבדת-ידית: בסכין הטלה כבדת-ידית, רוב המשקל מתרכז בידית. כלומר, תרצה להטיל את הסכין כך שהידית מובילה את הסכין. כדי לעשות זאת, עליך להחזיק את להב הסכין, ולכן ייתכן כי מתחילים עשויים להתקשות בשימוש בה.
  3. סכין הטלה מאוזנת: שני הסוגים הקודמים אינם מאוזנים, אך בסכינים מאוזנות, מרכז הכובד נמצא במרכז. העובדה הזו מאפשרת הטלה של הלהב או של הידית, ללא השלכות. הסיבובים של סכיני הטלה מאוזנות צפויים יותר, אך חלק מהמתחילים מתקשים להתרגל אליהן. ועדיין, הן מאפשרות גמישות רבה יותר.

ערכת סכיני הטלה למתחילים

התחביב הזה מצויין, כיוון שאין צורך בציוד רב על מנת להתחיל. כדי לפשט את הדברים, יצרנו ערכת מתחילים למטילי סכינים.

ערכת הטלת הסכין תיתן לך את כל מה שצריך כדי להתחיל להטיל סכינים.

כדאי להתחיל בצפייה בסרטנים ביו טיוב כמו הסרטון "יסודות הטלת הסכין, הטומהוק והגרזן" שמסביר את עקרונות היסוד באופן ברור ויסודי. הסרטון כולל עצות שימושיות למתחילים ואפילו מציג כמה טכניקות מתקדמות יותר.

אנו בסכינים למבינים מוכרים סכינים של יונייטד קטלרי (United Cutlery), מבית המעצבים גיל הייבן, ווסלי הייבן או קיתריי. לסט של שלוש סכיני ההטלה מתוצרת "גיל היבן" יש חיקויים רבים בשוק, יותר מכל מותג אחר, ובצדק. הוא כולל סכיני אימון יציבות שיאפשרו לך להסתגל ולהתפתח.

תמיד טוב שיהיו לך סכיני הטלה בגדלים שונים, סכין ההטלה של קונדר למשל - הקונדור דיסמיסל, היא סכין אידיאלית להרפתקאות בחיק הטבע. לא רק שהודות למשקלה הגבוה ולעיצוב החוד שלה היא מצוינת לנעיצה בעץ, אלא היא יכולה לשמש גם כגרזן קטן. שלושת הפריטים הללו, בנוסף למטרה טובה (שתוכל להכין בעצמך), הם כל מה שאתה צריך כדי להתחיל.

מדריך בסיסי להטלת סכינים

כעת, כאשר אתה יודע קצת יותר בנוגע לסיבה שבגינה תרצה ללמוד להטיל סכינים ולסוגי הסכינים הקיימים, הגיע הזמן להתחיל. אלו הם השלבים הבסיסיים בהטלת סכינים.

ישנן מספר דרכים בהן תוכל לאחוז בסכין כאשר אתה מטיל אותה לעבר מטרה, אך נתחיל עם אחיזת סכין-ההטלה הבסיסית ביותר: אחיזת הפטיש. מכל האחיזות, אחיזת הפטיש היא, ללא ספק, הפשוטה ביותר עבור מתחילים. כפי שתוכל לדמיין, יש להחזיק את הסכין כפי שהיית מחזיק פטיש. עליך לעטוף ידית הסכין באמצעות אצבעות היד הדומיננטית שלך, ולגעת בחלק העליון של הידית באמצעות האגודל, על מנת להשיג שליטה נוספת.

עמוד בצורה נכונה

עמוד כשלושה מטרים מהמטרה שלך. אם אתה ימני, מקם את רגל שמאל שלך לפנים, ואת רגל ימין לאחור. על הרגליים שלך ליצור זווית של ארבעים וחמש מעלות. כופף מעט את ברכיך ושים לב שאתה יציב.

טיפים להטלה מוצלחת

שוב, אם אתה ימני, עליך להצביע על המטרה ביד שמאל כאשר אתה מכוון. הנף את הסכין הנמצאת בידך הימנית, בצורה ישרה, מעל לראשך. סובב את הסכין חזרה מטה, כאילו היית קצב החותך בשר. כעת הסט את משקלך קדימה, ותן לסכין לעוף. אחד מהשלבים הקשים ביותר הוא לדעת מתי לשחרר את הסכין, אך המפתח הוא אימון ועקביות בעת ההטלה. כאשר אתה מתאמן, שנה קלות את זמן השחרור והטל את הסכין, על מנת לתקן בעיות.