שימון סכינים - למה חשוב?

logo wide

×
 x 

0
סל הקניות
0

פלדת סכינים מודרניות, היא חומר באיכות גבוהה מאוד. יש פלדות ברמות גבוהות אמאוד והמטרה היא לשמור חוד לאורך זמן ולמנוע חלודה.

כל מתכת, גם המעולה ביותר, תחליד עם הזמן. מדי פעם יש לשמן את הסכין ובאולרים את המפרקים והקפיצים עם טיפה או שתיים של שמן. זה יבטיח פתיחה וסגירה קלה יותר וימנע חלודה ויפחית שחיקה וחיכוך. נגב את הלהב עם מטלית טבולה שמן על פעם שתוכל, כדי למנוע חלודה, במיוחד אם אתה גר באקלים לח או בסמוך לים. אם הלהב שלך נרטב, ייבש אותו ביסודיות. אם הסכין שלך בא במגע עם מי מלח או כל חומר שאתה לא בטוח לגביו ולגבי החומציות שלו (למשל חיתוך של ירקות, לימון או עגבניה), אתה צריך לשטוף אותו מייד במים ברז, לייבש אותו ולמרוח שכבה דקה של שמן.

אין לאחסן סכינים בנרתיקיהם.העור אוסף לחות ויוצר חלודה על הלהב, אם החלטת לשים בנרתיק שמן היט ב את הלהב.

בדוק את חריץ הנעילה של סכינים על נעילה אחורית (lockbacks) באופן קבוע כדי לוודא שהוא יעבוד כמו שצריך. הרחק חול וחצץ מהסכין. שמור את המנגנונים נקיים. זכור לא להשאיר סכין מתקפל נעול באופן קבוע בעמדה הפתוחה.

שמנים חודרים לשחרור חלודה ושמנים חריפים (כמו WD40) אינם מתאימים לשימוש שימון סכינים לאורך זמן, אפשר להשתמש בשמן מנוע עדין, בשמן לשימוש כללי שרוכשים בחנויות לכלי עבודה (לא שמן חודר), בשמן פראפין שניתן לשימוש גם לציוד המיועד לאוכל כי אינו מתייבש וקל לניקוי או בשמן מקצועי שניתן לרכוש. אנחנו ממליצים על שמן סיליקון של מכונות צילום (בחנויות לציוד למכונות צילום) או על ספרי סיליקון, הוא עדין, יחזיק זמן רב וישמור על הסכין במצב טוב, יש לנקות היטב לפני הכנת אוכל.

 אנחנו בסכינים למבינים מחזיקים שמן סיליקון של חברת וולבוליין, מדובר בשמן מעולה שישמור על הלהב לאורך זמן, הוא בא במיכל נוח ולא מלכלך ויספיק לזמן רב.